Pagini

sâmbătă, 20 noiembrie 2010

Facebook..politicieni, fani si prieteni

MODESTIA DUCE LA PUTERE, NU LA SLABICIUNE. ESTE CEA MAI INALTA FORMA A RESPECTULUI DE SINE. - John McCloy

De cand am "descoperit" Facebook-ul, am inceput si sa urmaresc conturile tinerilor politicieni. Am inceput sa le analizez, sa incerc sa imi dau seama care sunt conturi gestionate direct de ei, dar si unde este o echipa de comunicare cu acest rol, sa urmaresc blogurile si proiectele lor, activitatea pe care o au din punct de vedere al actiunilor politice.
De curand am citit o mica chestiune care m-a pus pe ganduri in ce priveste conturile de Facebook.
Dupa cum stiti, o persoana poate crea trei tipuri de "conturi": cont cu prieteni, grup dedicat discutiilor pe o anumita tema (grup inchis sau deschis), si fan page.
Politica Facebook, pentru a descuraja spamul, limiteaza contul personal la maxim 5000 de prieteni (are mai multe restrictii, dar asta ma intereseaza la aceasta analiza).In concluzie, atunci cand un cont personal ajunge la 5000 de prieteni.. trebuie facut un alt cont.

Acum sa ajung la esenta articolului meu :)
Printre conturile pe care le urmaresc, se afla cele ale deputatului PSD Mugurel Surupaceanu (economist) si Alina Gorghiu, deputat PNL(jurist).
Nu sunt singurele, dar acestea sunt relevante pentru analiza mea din mai multe puncte de vedere: stiu sigur ca isi gestioneaza singuri contul (puteti vedea aici), s-au dezvoltat relativ in paralel ca numar de prieteni, sunt deputati amandoi si sunt din partide din opozitie, dar unul de stanga, celalalt de dreapta.

Faptul ca au ajuns in aproximativ aceeasi perioada la limita de 5000 de prieteni a dus la crearea de noi conturi. Alina si-a facut, dupa cum e obisnuit, un fan page, invitand prin diverse canale sa o urmarim pe acel fan page, deoarece ii este greu sa gestioneze doua conturi in acelasi timp.
In schimb, Surupaceanu a facut exact opusul, a creat un nou cont (conturile: Mugurel Surupaceanu si Mugurel Surupaceanu II). Si asta e lucrul care mi-a dat de gandit:). Si nu pentru faptul ca nu stia ca se poate face un fan page, dupa cum a explicat si pe wall si pe site-ul personal (http://surupaceanu.ro/2010/11/friends-not-fans/), pentru ca el nu doreste sa aiba fani.. cu doar prieteni.
Sincer, din punctul meu de vedere, un fan page care sa centralizeze toate informatiile este mult mai usor de gestionat, dar trebuie sa recunosc ca mi-au placut ideile din motivarea lui... de ce a ales un nou cont.
Si .. acum imi pun cu adevarat intrebari care e diferenta intre "fani" si "prieteni" pe Facebook. Eu mi-am facut fan page pe langa contul de baza (cont: Eu:)).. Fan page:Jors Ilariana Maria), dar nu mi-am pus nici o clipa problema ca este vreo diferenta de acest fel sau ca nu le pot gestiona pe amandoua...
Pentru mine, singura diferenta este modalitatea de a gestiona contul, respectand principiile si strategiile Facebook. Pentru mine, toti cei intitulati de FB "fani"..imi sunt prieteni..

Voi considerati ca e vreo diferenta intre ele, care a fost cea mai buna strategie dintre cele adoptate de cei doi politicieni?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.