miercuri, 17 noiembrie 2010

Invatarea si... munca

Sa ma scuzati daca repet aceasta tema..

VIITORUL APARTINE ACELORA CARE CRED IN FRUMUSETEA VISURILOR LOR- Eleanor Roosevelt

Privesc in jurul meu .. si vad .. colegi de facultate, colegi de JCI, de organizatii, colegi de partid.. oameni diversi.

Normal, multi incearca sa imi explice.. sau ca nu am ce cauta intr-un partid politic ca toti politicienii sunt hoti si perversi, sau ca nu am ce cauta in ONG-uri pentru ca voluntariatul nu e platit, ca nu mai are rost sa fac o facultate ca oricum o fac degeaba, nu are rost sa ma implic in afaceri ca oricum politica conduce tot...

Nu o sa mai stau sa explic ca pentru mine fiecare sector e diferit si nu are legatura un lucru cu celalalt, ca atunci cand voi considera ca se impune voi renunta la vreunul dintre domenii... sau chiar la toate.
Nu o sa mai explic ca si politica are parti bune..
Din toate activitatile mele, cea mai buna parte e ... EXPERIENTA.
Asta.. nu va putea nimeni sa ti-o ofere fara sa lupti pentru ea.
Teoretic, poti sa inveti orice. Citesti o carte si te crezi mare "as" in domeniu. Dar nu e asa.
Mi-a placut intotdeauna sa ma implic in cat mai multe lucruri. Am invatat "pe propria piele" ca atunci cand iti asumi o responsabilitate, vine cu multe batai de cap si probleme. Dar cel mai important lucru pe care l-am invatat a fost... ce sa NU mai fac. Acel "not to do list", dupa cum discutam aseara cu o prietena care e la fel de implicata in diverse proiecte.
Inca nu le stiu pe toate, inca mai am enorm de invatat. Dar si de munca. Dar si studii de caz si analize. Dar si sa invat din experienta altora.

Uneori am sarit prea repede in fata, alteori am regretat ca nu m-am implicat.
Dar cel mai mare lucru pe care l-am invatat sa il fac este sa nu imi mai asum responsabilitati care ma depasesc, m-am invatat minte prin propriile greseli.
Am ajuns sa ma cunosc.. cat sunt de capabila, de ce sunt capabila.. care imi sunt limitele.
Cand spun ca pot sa fac, sa fiu 100% convinsa ca o pot face.
Dar ca sa ajung aici, a presupus foarte multa munca. Munca pe care chiar daca multi nu o inteleg, nu o apreciaza sau nu o cunosc, pentru mine a insemnat cate o picatura de experienta acumulata in fiecare minut.
Uneori ma gandesc ca in loc sa muncesc sau sa citesc noptile, sa incerc sa gasesc solutii pentru diverse proiecte sau probleme, in loc sa imi "bat capul" sa "le stiu pe toate", imi era mult mai usor sa ma relaxez.. sa pierd timpul, dupa cum multi din jurul meu imi sugerau.
Dar acum, nu as da timpul inapoi pentru nimic.
Sunt poate prea tanara si optimista, dar acum nu imi mai e "frica" de nimic.
Asa ca pentru cei ce nu inteleg de ce fac toate astea.. le repet ca tot ce fac este sa ma dezvolt.. sa profit de ocaziile pe care societatea le ofera.
Puse la un loc vor avea menirea sa imi asigure succesul in orice initiativa pe care o voi avea.
Pentru ca voi putea sa spun "am facut deja asta", stiu cum se face(BEEN THERE, DONE THAT!). Sau daca nu stiu eu, atunci stiu cine a mai facut si cine ma poate ajuta.

Si totusi, inca mai fac o greseala grava.. le cer oamenilor care nu ma cunosc indeajuns sa aiba incredere in mine..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.